אגדות ילדים בקולנוע

מפגש זה מיועד בעיקר לתלמידים הצעירים בבתי הספר היסודיים.


רבות נאמר אודות מתקפת המידע הקולי והויזואלי בה מצויים כיום ילדים צעירים בעולם המערבי.
מטרת המפגש היא להכיר למשתתפים מושגים בסיסיים מעולם הקולנוע: מבנה של תסריט המספר סיפור דמיוני  , והפקת סרט כזה.
בתחילת המפגש אני משוחחת עם התלמידים על המילה 'אגדה'. מהם המרכיבים היוצרים אגדה, ומה יש בסרט הנקרא כך. מי הן הדמויות המופיעות על פי רוב באגדות ילדים?
היכן מצלמים סרטים דמיוניים? (מושגים כמו 'אולפן הפקה',  במאי, מפיק, תפאורן, תאורן ועוד).
בשלב זה של המפגש, לאחר צפייה  בקטעי סרטים בנושא, מתגבשת התבנית לפיה בנויות אגדות קלאסיות: נסיכה יפה וחלושה מחכה שיגיע אביר על סוס ויציל אותה מכוחות הרשע.
ואלה הם בדיוק הזמן והמקום להראות את המהפך שעברה התבנית השמרנית. בסרטי אגדה בעלי מסרים של שיויון וחופש בחירה, אין חוקיות במבנה ובאופי הדמויות. הנסיכה  שצריך להציל היא לפעמים רובוט עם לב('תקלה מופלאה'). הנסיך שאמור להיות החזק הכל יכול זקוק בדחיפות לעזרה מסינדרלה('מאז ולתמיד') , החיות שבאות לעזור לנסיכה לנקות יכולות להיות חבורת עכברים ומקקים ולא תמיד ציפורי שיר('מכושפת') ועוד.
מובן וברור הוא שהמשתתפים במפגש לא יזכרו את כל הנאמר, ולכן, מטרתו העיקרית היא לעורר למחשבה ולצפייה מודעת.